Vedenje na plesišču

Prihod na plesišče

Če se na plesišče odpraviš po tem, ko se je pesem že začela in plesišče ni več prazno, se med plesalce vključi previdno in poskrbi, da jih ne oviraš, jim ne zapreš poti in da se izogneš trčenju. Mesto na plesišču si izberi tam, kjer je še dovolj prostora.

Plesna smer

Veliko plesov poteka v nasprotni smeri urinega kazalca, ki ji pravimo plesna smer. To velja za plese, kot so angleški valček, fokstrot, tango, quickstep, dunajski valček, polka in tustep. Latinski plesi in zvrsti svinga pa se plešejo bolj ali manj na mestu oziroma nimajo določene plesne smeri. Včasih je mogoče na isto pesem plesati več različnih plesov (npr. fokstrot in sving). V tem primeru plesalci svinga zavzamejo sredino plesišča, plesalci fokstrota pa plešejo v plesni smeri po zunanjem krogu plesišča.

Linijska salsa – ponavadi so vsi pari obrnjeni v isto smer, da ne pride do pohojanja.

Konec plesa

Ko se ples zaključi in še preden se s plesnim partnerjem razideta, se partnerju zahvali. Prav je tudi, da se ti plesni partner zahvali nazaj.

Če si užival/-a v plesu, izrazi svoje navdušenje. Pohvali plesnega partnerja in ne bodi skromen/-a, tudi če ni ravno najboljši plesalec/plesalka. Skušaj biti natančen/-a: »Res mi je bil všeč tisti dvojni obrat, super si ga odvodil/izvedla.« Če ti je bil ples tako všeč, da si želiš z istim plesnim partnerjem plesati ponovno, mu ob koncu plesa predlagaj: »Tole nama je šlo pa res dobro! Greš še en ples malo pozneje?« Toda pazi: plesni bonton kršiš, če z istim plesnim partnerjem odplešeš več kot dva plesa oziroma se vnaprej dogovoriš za več plesov.

Odhod s plesišča

Ko gre pesem h koncu, zapusti plesišče kar se da hitro in elegantno. Po tradiciji naj bi plesalec podal plesalki roko in jo odpeljal nazaj do njenega stola. Čeprav gre za zastarelo tradicijo, plesu doda prijeten zaključek, a je lahko nepraktična na zelo polnih plesiščih. V vsakem primeru plesnega partnerja ne zadržuj po nepotrebnem, saj si morda želi plesati še s kom drugim.

Dostop na plesišče

Nekatera prizorišča imajo omejen dostop na plesišče (na primer le z ene ali dveh strani). Vsi plesalci in drugi obiskovalci morajo zato poskrbeti, da ne ovirajo dostopa na plesišče, zato se ne ustavi takoj, ko prideš s plesnega poda, in pogovor raje nadaljuj ob mizi oziroma nekje, kjer nikogar ne oviraš.

Deljenje plesišča z drugimi plesalci

Odgovorna uporaba plesišča pomeni, da s svojim gibanjem po plesišču ne oviraš drugih plesalcev. Pri nekaterih figurah je potreben trenuten premik izven plesne smeri – te izvajaj previdno in le, če ni nevarnosti trčenja. Ne pleši preblizu drugih plesalcev, posebej začetnikov. Če se približaš natrpanemu delu plesišča, izberi takšne figure, s katerimi lahko odplešeš na bolj prost del plesišča. Morda se sliši težko, a z vajo ti bo hitro prišlo v kri.

Deljenje plesišča pomeni tudi, da moraš plesišče vsake toliko časa zapustiti. Če je na plesišču preveč plesalcev, bo obziren plesalec po nekaj plesih odšel s plesišča in si privoščil počitek. To storiš tudi, če ni enako število plesalcev in plesalk, saj bi drugače pri vsaki pesmi nekaj oseb ostalo brez plesnega partnerja. Če ni dovolj plesnih partnerjev, je torej primerno, da se vsake toliko časa umakneš – tako vsak dobi priložnost za ples. Pomembno je tudi, da hitrost plesa prilagodiš drugim.

Akrobacije in koreografija

Akrobacije morda res izgledajo »kul«, a zahtevajo izjemno znanje, ki ti ga lahko podajo le izkušeni plesni učitelji, vsekakor pa ne sodijo na družabno plesišče. Kar nekaj plesalcev je že utrpelo poškodbe med izvajanjem akrobacij oz. so jih prizadejali plesalcem v bližini. Leta 1996 je plesalec svinga celo umrl. Zato ne zanemari nevarnosti akrobacij in se jim raje izogibaj. Enako velja za razne druge mete, dvige in spuste ter figure, ki zahtevajo veliko prostora.

»Nihče-ni-kriv«

Plesnega partnerja nikoli ne krivi za napake pri izvajanju figur. Ne glede na to, kdo je kriv za napako, se oba le nasmehnita in plešita dalje. Še posebej to velja za boljšega plesalca, ki nosi večjo odgovornost. Lepo je tudi, če plesalec prevzame krivdo nase. A hkrati pazi, da ne pretiravaš z opravičili – za njih med plesom sploh ni časa, pa tudi tvoj plesni partner se lahko zaradi tega počuti precej neprijetno. Najbolje, da storiš takole: ko se zgodi kakšna napaka, najprej preveri, ali je tvoj plesni partner to sploh opazil. Če ni, je bolje, da tega niti ne omenjaš. Če je, pa se le nasmehni in šepni »oprosti« ter pleši naprej, ne glede na to, čigava je krivda.

Povzeto po: Aria Nosratinia: Elements of Dance Etiquette in Beyond Dance Etiquette